"Dia" yang TERuja

Assalamualaikum....

yeay!!!Alhamdulillah..exam STPM dah melabuhkan tirainya,tinggai nak tau result ja..takut pun ada,teruja pun ada nk tengok result nanti..

"Dia"??"Dia" yang dimaksudkan dalam entry kali nih ialah.......
SAYA!!!
saya nih meemang mudah teruja dengan sesuatu yang baru..kalau tak teruja,bukan cik milia lah tuh..hihihi
ok meh nak citer sesuatu....
lepas habis exam hari tuh,balik rumah,tukar baju,terus saya p ke jeti nak beli tiket ke kola perlis untuk esoknya..kalau tak beli tiket awai-awai kompom payah nak dapat tiket awai bila cuti sekolah macam nih..
lepas ja beli tiket,saya p idaman suri,idaman suri nih boleh diibaratkan syurga pinggan mangkuk,dari yang berjenama sampai ke tahap jenama cap ayam..saya orang langkawi pun jadi teruja bila ke situ..p situ pun sebab nak beli mangkuk dan cawan yang kakak sulong saya pesan..hari tu masa dia balik,dia malas nak beli sebab dia cakap payah nak usung naik feri bila dah ada anak..nasib baik lar dia ada adik yang baik hati nih..wakakaka
ok..esok tuh saya pun p kola perlis dan terus ke penang..sampai sana awai,sebab sampai ja kola perlis,ada orang jemput dan teeerus orang hantar umah kakak yang sulong tuh..bila lepas asar,saya,kakak yang nombor dua dan anak sedara yang hensem dan bijak nih,p jalan-jalan ke sebelah pulau,p QB,sampai ja terus g foodcourt,makan mixed fruit,beli semangkuk ja tapi kami share sesama,bukan kedekut nak beli banyak-banyak tapi takut membazir,semangkuk tu pun tak haaabis tau..lepas makan mixed fruit,kami p kehepsi,anak sedara saya lar nak ke situ,ikutkan hati nak ja ke KR atau manhattan(xtau lar eja betoi ke x,hik3)nak try fish&chip dia..lepas makan kami p popular,beli novel,buku latihan untuk anak sedara saya dan alat-alat tulis ke dia..lepas beli buku,kami p main game,main game keta,drift-drift tuh,saya main sampai pengsan pening..
di QB,saya teruja denagn dekorasi untuk perayaan hari natal nanti..teruja tuh kalah anak sedara saya..hik3
dan,dan danberapa kali dan daa yang paling buat saya teruja apabila kakak saya yang kedua nih dengan "kawan" dia bawa saya pegi makan di SEOUL GARDEN..awwwww...best weyh..ritu sebelum exam,nak p dah tapi ada orang buat majlis sambutan hari lahir anak depa,unnntong lar budak tuh,besday pom buat kat situ..
kira semalam 1st time lar saya p seoul garden tuh..masuk-masuk ja,meemang rasa nak makan sampai tak nak keluar..bila nak p situ,pastikan perut kamu semua dalam keadaan yang lapaq  tak hengat,kalu tak,rugi lar duit kamu semua..bayaq mahai-mahai,makan secubit,ruuugi,ruuugi..hik3
sup yang kami pilih,opkos tom yam yang betoi-betoi panas meletop tuh,yang menariknya,saya nih alergik dengan makanan yang mengandungi kafien,tapi semalam sya boleh makan daging perap kopi,macam tak caya..daging tuh tak da lar rasa kopi pom..paaaaling saya suka,ayam balut dengan daun pandan,memang berdozen-dozen saya tambah..
rasanya dalam seoul garden semalam,sayalah hamba Allah yang paaaling kerap tambah ayaq..almaklumlah..tom yam tuh pedas xhengat..mula-mula p situ,sya dok diam ja kt kerusi tuh,kakak dan kawan dia ja p ambik makanan,sya hanya memerhati,lepas tuh mula lar bangun dan ambik makanan yang sya suka..dah tu,bagi saya,walaupun agak mahai bagi penganggur terhormat macam saya nih,tapi meemang pueh hati lar..berjenis-jenis makanan kat situ,mee,nasi ,eskerim,eskerim Malaysia tu pun ada,budak-budak kat situ asyik ulang ambik eskerim tu saja..saya ambik eskerim mint n strawberi saja,yang strawberi nih saya buat float..
nama saja seoul garden tapi ada cendol,masa dok dengaq orang citer,tak terbayang pun ada makanan seperti cendol tuh,dok terbayang makanan korea saja..padahai tak pom..
haishhh...meeemang saya sangat teruja lar kat seoul garden tuh..lepas nih,kalu p penang lagi,meemang akan p makan lagi kat situ..
awat lar,restoran macam tu tak da kat Langkawi tu haa,lao tak,tak payah saya teruja sangat..hi3

~pagi tadi teman my mak cik ke hospital..den kami p pekan,makan-makan,minum n blah..thanx mak cik sebab belanja saya..mmmuah..sayang mak cik..
~hari nih besday my bff,NUR HASHILA MAHADZIR,happy besday cayang,,semoga berjaya dunia dan akhirat,semoga hubungan persahabatan kita bertiga kekal hingga akhir hayat..insyaAllah,,AMIN~~
~hari nih on9 chat fb,tup-tup,encikadam pom on9,hihihi..miss encikadam lar..boleh macam tuh??haha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...