macam-macam karenah manusia

Assalamualaikum...

semoga semua sihat hendakNYA..Amin~~

wah..macam dah lama tak "menghupdate"..meh sini cik lia nk citer pasai pengalaman cik lia buat part time..bila cik lia keja ni,macam-macam karenah manusia cik lia jumpa..ada yang jenis mudah sangat dalam hal beli membeli nih..ada yang masuk dalam kedai,suruh saya pilih sepenuhnya,depa dok atas kerusi,tengok saya pilih..haish..lagak macam big boss..tp  macam mana pun,kena sabar banyak sangat..

peh tu kan,ada juga pelanggan jenis tak reti nak kesian kat pekerja ni..masuk lam kedai,buka plastik batik dalam lima belas lai,peh tu bila dah retuk sana,retuk sini kain batik tuh,longgok,keluar dari kedai..selai pun tak amek,fuhhh..penat..dengan nak melipat lagi,nak kemas,kering air liuq layan depa,sikit depa tak kesian..ye lar,tak kisah depa tak beli,sebab mungkin tak da rezeki kami tapi kesian lar,kalau tak nak beli,jangan main semak-semak kain batik yang cik lia susun bagaikan menara berkembar tuh..penat nak kemas tau,bukan senang nak jadi kemas balik..huhuhu

lagi satu,jangan la ingat kami ni penjuai kat kedai tuh murahan ok..ada lar pelanggan laki nih dari IPTA kat Malaysia nih mai kedai tadi,memang dia nih jenis bising,cerewet,cakap main lepas macam peluru tak berpandu lagi,ada ke patut dia panggil saya,"hoii mek",,terus saya cakap,"amboi bahasa"..terus muka dia berubah..peh tu dia mula bising dan tolong sepahkan kain batik,dia cakap,dia tak mau beli kat saya,nak p beli kat mak cik lain sebab dia kesian kat mak cik-mak cik tuh,saya kata kat dia ok,sebelum dia keluar,dia amek kain pelekat,siap buka lipatan,peh tu dia nak amek..kain pelekat yang dia nak amek tuh harga RM 14,dia amek dua,dalam masa yang sama saya sibuk layan kawan-kawan dia,tup tup,dia tarik tangan saya dan bagi duit dalam tangan saya,mak aiii..darah dah menggelegak dah ni,,senang-senang ja pegang tangan anak dara orang..
terus saya cakap,oiii,apa main tarik-tarik ni,tak da dah sopan-sopan macam tadi dah..senyum pun hilang,nak tau reaksi dia macam mana,dia boleh renyeh macam kerang busuk..wahh..panas eden..

dalam saya dok layan kawan-kawan laki tadi,dia mai pulak..masa tuh kawan-kawan dia dah nak keluar..naik meluat saya tengok dia,dia cakap,mek,aku nak beli kain batik kat ko la mek,senang citer..sambil dia gelak-gelak
dah semua orang keluar,boleh pulak dia diam dan serius memilih kain,kalau ada kawan-kawan dia,nauzubillah..mengalahkan sin chan,jahat..erkk..agak keterlaluan kah??hoho..lantak lar..
kawan-kawan dia baik gilos..sopan pulak tuh,dia sorang ja lain..menyakitkan hati..anak sapa lar tuh??
kawan-kawan dia siap doakan kejayaan saya lagi..terima kasih kakak-kakak,abang-abang..saayang hampa..hihihi

pendekkan citer,sepanjang cik lia bekerja nih,cik lia ramai jumpa orang dengan watak yang berbeza..ada yang boleh buat cik lia gelak,geram,semua ada lar..

oh ya,cikgu cik lia ada mai kedai cik lia kerja,dia cakap muka cik lia la ni nampak bahagia sangat-sangat..ooh yaka cikgu,cik lia rasa besa ja,mungkin cik lia rajin senyum kot..hahahaha
#perasan!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...